Friday, April 18, 2014

Pertikaian

Assalamualaikum. 

Tajuk gempak, kan? Haha. Okla. Like always I love to blab about myself rather than bother about other's bussiness. So yeah. Entering the age of 18, slowly, bit by bit my parents gave me the freedom to walk on my own. Okay not literally. Sebabnya all this while mmg jalan sendiri bukannya mama papa dukung ke apa ke kan. 

Meaning here is that, mama papa da tak kisah anak dara dia naik ktm and keluar dengan kawan2. Though i'm not really favor of that but once in awhile seronok juga. Lagipun aku keluar dgn kawan2 rapat je. As long mama papa tahu siapa mereka then they are fine. Cumanya, bila mula2 papa tak kisah aku naik ktm balik dari KLCC, I was like 'seriously?!'. Haha drama. 

But, although both my parents are ok with me going out and everything, i still hold to their trust for me. Hoi bukan senang hokeh. Aku rasa mama papa start a bit loose since aku masuk plkn. Yela. Taklama lagi pun nak sambung study da. Takkan duduk dengan mama papa lagi kan. That's why. And me being all honest with mama papa. Nak keluar pun senaraikan keluar dengan siapa. Terus terang kata keluar dgn kawan company laki perempuan and tunggu juga papa bising 'kenapa keluar dgn laki bagai' but he was like 'ha, ok. Just take care and keeps calling. No turning off the phone'. Haha that's cute.

Di sini bukan la nak katakan that papa mama takpeduli aku bergaul bercampur keluar sana sini. So far 18 tahun ni baru 2 kali keluar sendiri. All this while semua dengan family. And bagi aku yang baru merasa naik ktm sendiri padahal lesen kereta da on the way taklama lagi, it was a big changed. Aku sendiri tahu menjaga diri dan menjaga batas. 

So, as usual mukadimah harus panjang berjela. Jom mula huraikan pada tajuk di atas. Haha. Turning the age of 18 (still nak emphasize the fact that i'm 18 and already can watch movie that was rated 18&above) , people start to argue about me *homai feeling2 popular la pula kan*. Haha not really the hollywood reality tvshow kinda drama. 

Hm. Mempertikaikan tentang penampilan. Mempertikaikan tentang pilihan. Mempertikaikan tentang siapa dengan aku. Mempertikaikan apa yang diperkatakan. Mempertikaikan sikap ku. 


Change is inevitable. And aku tak terkecuali. I'm trying hard to change and be a good person. Bukan la mengatakan aku ni alim sangat or that semua orang salah and aku je betul. But still, i'm trying. Aku juga, seperti yang diketahui, tidak berapa mempedulikan orang. I'm more to pushing than pulling. So, tak hairan la macam2 bunyi aku dgr. 

Then, orang pertikaikan tentang lelaki2 yang ada dalam hidup aku. Yang selalu menghiasi ruang2 instagram aku. For those who knew me, never gonna talk about it. Sebab mereka itu tahu siapa gerangan2nya yang selalu dengan aku. 


Love of my life. Along, adik, mizan. 


My dearly not-so-little brother


My eternal love. Papa. 


My bodyguard, my enemy, my uncle and my friend. Forever the best and closest uncle. 


My bestfriends. Ajierah & Rianda. Banyak da nama depa berdua dalam blog. Zaman sekolah ceria sebabkan mereka. Kerana Ajierah, aku berjaya dapatkan A for sejarah and maths time PMR sebab dia tukang kejut and tukang ajar. Sebabkan Rianda, aku melalui drama2 dalam lembaga dengan tenang sebab dia   . Rianda juga menjadi penggera aku everytime aku tidur dalam kelas. Haha


Me.

Tutupla segala pertikaian itu. Aku bukanla public figure mahupun orang terkenal yang perlu kalian semak2 kepala memikirkan dengan siapa aku keluar, dengan siapa aku bergambar. Bab kata seorang teman, 'kalau tak kisah kenapa fikir?'. Aku terpaksa fikir sebabnya nama keluarga menjadi taruhan. Tidak tahu cerita tetapi habis ditokok tambah kalah siri Harry Potter. Selama hidup aku, segala waktu aku habiskan untuk keluarga. Berkawan itu perlu, selagi batasan itu menjadi pegangan aku. InsyaAllah. Kata teman itu lagi, ikhtilad. 

Syukur aku terus syukur kerana yang terus berada dengan aku baik keluarga mahupun kawan adalah mereka yang mampu bersama ku baik di saat aku gelak2 mahupun di saat aku terus terus menangis. Mereka tidak lekang dengan nasihat dan semangat untuk ku. Mereka juga menyakat, menegur, memarahi tetapi mereka juga yang aku sayang. Mereka yang dengan ku adalah mereka yang kukuh dengan ku biarpun sikap aku yang suka menolak itu pernah terkena pada mereka juga. Mereka tahu siapa diri ku. Mereka juga yang, insyaAllah, aku mampu percaya. InsyaAllah. 





No comments: