Sunday, May 11, 2014

A Start To A New Journey

Assalamualaikum. 

Alhamdulillah. rezeki Allah itu tidak pernah aku sangka. malahan tidak pernah siapa pun sangka. waktu dapat panggilan temuduga untuk course ni pun aku da excited tapi cuak juga sebabnya first time weh nak kena interview. experience memang zero la. satu lagi waktu tu mengharapkan dapat uia. memang nak sangat pergi uia. 

So macam 'ah lantakla. tibai je apa2 time interview tu' tapi tu kata dalam kotak fikiran je. hati tetap gak kerunsingan. apa pun tak jadi. haha. pergi la interview tu. awal2 pagi da tercongok kat fakulti masscomm uitm kampus shah alam. along and adik teman. dahla along kata aku gaya paling kampung sekali. haha. feeling2 dalam drama gadis kampung datang bandar nak sambung study. 

pastu taklama pun tunggu ada la dlm 3 jam. haha. masuk bilik interview sorang2. borak borak in english. tiba tiba jadi seronok pula. tapi masa tu still dalam hati nak uia juga. so mcm hm okla takde la mengharapkan sgt but takde la buat interview tu nak taknak je kan. 

ok done that part. 

now part tunggu result pula. hari2 doa biarla apa pun keputusan nanti yang terbaik. kalau boleh memang nak uia la. and if takdapat ipta, memang da ada choice of ipts. one and only choice. tapi nak pergi ipta juga sebab nak proof pada semua orang yang aku mampu berjaya on my own hardwork and not only because my dad can support me all the way thru my college year IF i enter private college. so yeah. ego di situ sekian. haha

finally hari yg ditunggu2 tiba. result. 10 Mei 2014 tepat jam 12:00 pm. aku terus sms KPM. ok website down internet buat hal. haha. tuptup sms kata tahniah dpt uitm. tergamam kejap. 

pastu call mama papa. tiba tiba nangis. mama as always dapat tangkap suara menangis aku. pastu dia kata 'taknak pergi ke?'. haha. aku tahu all this time aku dok sebut uia je. so mama ingat aku kecewa la dpt uitm. tapi sebenarnya lebih kepada terharu sebab berjaya. hehe. yes. 

lepas tu jumpa papa. papa terus peluk cium bagai cakap tahniah. lagi kembang semangkuk makcik ok. haha. happy sangat tengok papa mama happy. along kata untung la sebab anak pertama masuk ipta yang kpm pilih. heee. along jangan touching weh. 


ni la dia masa check thru online lepas tu. hehe. bangga bangga. diploma pun ok what. as long study. insyaAllah biarla sampai phd. impian aku tu. 


ni setelah menerima tawaran tu. lupa nak blank kan time and tarikh. eceh. poyo je. yela mana tahu kot ada peminat fanatik usha ai kat sana. malu u. hehe. 

alhamdulillah. lagi bertambah2 seronok sebab cik uya pun sambung situ. same course same place. homai. jodoh kuat tu. hehe. da ada geng da. pastu tadi kat twitter borak2 dengan akak senior bbsl, kak aiman hayati. yes. kami sama nama aiman tau. hehe. tengok2 dia pun uitm lendu. terus jadi senior junior kesayangan. hehe. alhamdulillah. Allah itu Maha Mengetahui. Dia permudahkan jalan ku. 

so. here is the start to my new journey. insyaAllah. kuatkan hati kuatkan diri. paling penting kuatkan iman. 

finally..


bakal2 student uitm kampus alor gajah / kampus rembau sesi 1 2014/2015. insyaAllah. 









No comments: