Wednesday, January 19, 2011

Apa Ajelah Mereka Nih


~ assalamualaikum ~

Esokkan cuti Thaipusam, jadi bolehlah nak update belog kejap! Dah lamakan tak update belog nih sebabnya sekolah dan banyak kerja kena buat. Jadi banyaklah cerita nih. Hehe okeh biar minah senget mula cerita erhh, minah senget suka bercerita nih. Yelah minah sengetkan banyak idea sampaikan kadang kadang tuh tak boleh berhenti bercerita. Kesian orang yang kena dengar minah senget bercerita. Erhh sibuk jek minah senget, tepi tepi biar saya yang cerita.

Sabtu minggu lepas ada Program Jalinan Mesra Antara Pengetua Dan Ibu Bapa Pelajar KRK (Kelas Rancangan Khas). So, nak tak nak kenalah pergi sebabnya kehadiran wajib. Tambahan lagi ada slot AKUJANJI (dimana muridmurid kelas KRK perlu membaca ikrar) . Memandangkan papa kena pergi Hong Kong, alonglah jadi mangsa kena hadir program tuh. Hehe sekejap jek, pukul 8 pagi sampai 10 pagi. Habis jek program tuh, kami berdua pun balik rumah mama kat Nilai.

Semalam petang (Selasa) pula ada latihan MERENTAS DESA. Seriously penat sangat. Balik tuh pula nak kena siapkan pembentangan BM. Tapi seronok okeh, dapat lari ramai ramai dengan kawan kawan semua *cehh padahal jalan jek* hehe. Okeh nih nak cerita pasal tajuk kat atas tuh, dalam minggu nih macam macam karenah kawan kawan. Hehe masa Ting.2 dulu, kat kelas saya cuma ada 2 orang jek pelajar lelaki Melayu. Saya paling rapat dengan Nazrie (kawan baiklah) mungkin sebab kami pernah duduk sebelah menyebelah dalam kelas dan saya selalu selamatkan dia bila dia tak siapkan kerja.

Hehe tapi bila masuk Ting.3, ada seorang lagi pelajar lelaki Melayu dalam kelas tuh iaitu Shahrul. Masa dia mula mula masuk dulu, saya tak berapa rapat sangat tapi sejak kebelakang nih kami agak rapat (sebagai kawan sekelas yea). Semalam waktu kelas Sains, kami duduk sebelah, lepas tuh masa cikgu kena keluar dan tinggalkan kerja, kami berborak pasal Harry Potter. Haha duadua hantu Harry Potter. Memang bestlah! Tiba tiba Nazrie bising kata saya dah lupa dia bila ada kawan baru. Ahh sudah!

Bila nak balik ke kelas semula, Shahrul ajak jalan sekali sebab tak habis ceritakan. Nazrie dah buat muka bengang jek. Lepas tuh waktu kelas Geografi, Shahrul panggil minta ajarkan. Bila pergi tempat dia, tiba tiba Syafiqah pun panggil, cakap kat dia sekejap jek sebab tak habis ajar Shahrul lagi, tak pasal pasal Nazrie bising ' Weyhh Shahrul, dulu Fadhilah tuh rapat dengan aku tau!'. Haa satu kelas bising bila jadi macam tuh, tuan empunya badan dan pening dah!

Bila petang pergi latihan Merentas Desa, Syafiqah (kawan baik perempuan) tak tahu nak tinggal purse kat siapa. Waktu tuh pula ternampak Shahrul bawa beg, jadi letak jelah dalam beg diakan. Bila dah habis Merentas Desa, carilah Shahrul. Cari punya cari tak jumpa, no choice kenalah tanya Nazrie dan Asyraf. Haha time nih Asyraf kata saya dah tak cari orang lain, cari Shahrul jek. Weyhh sengal ahh, orang nak purse Syaf lah!

Hari nih makin rancak pula, orang sebelah Shahrul tak datang plus kami (Saya, Shahrul, Syafiqah dan Sesha) ada pembentangan BM. Jadi Shahrul ajaklah duduk sebelah dia. Sementara tunggu cikgu datang, saya bincanglah serba sedikit apa yang nak dikatakan waktu pembentangan. Lepas tuh Nazrie datang dan terdengar Shahrul sebut pasal abang dia. Nazrie pun tanya


Nazrie : Abang kau sekolah mana?

Shahrul : Sekolah SAAS

Nazrie : Dah tuh asal kau sekolah sini pula?

Syafiqah (tibatiba menyampuk) : Biarlah dia nak sekolah mana pun

Tiba tiba

Nazrie : Asallah kau tak sekolah kat SAAS, tengok sekarang
nih kau dah rampas Fadhilah daripada aku.


Wahh ayat mamat nih macam minah senget nih makwe dia jek! Haha serius tak percaya dia boleh cakap macam tuh. Shahrul pun muka dah lain. Bila kumpulan kami buat pembentangan, saya pun macam biasalah paling talkative sekali. Bila saya habis cakap, mereka beri tepukan *bangga kejap*. Nazrie dah siap sedia nak lancarkan perang ' Alah kalau takde Shahrul mesti tak boleh buat' . Wahh agak agak arr nak sakit hati pun, takyahlah saya pun kena sekali.

Waktu tampal pembentangan Shahrul tanya ' Asal Nazrie tuh bengang sangat kau cakap dengan aku? Dia minat kau ke?' . Macam biasa yang paling suka menyampuk mestilah Syafiqah. Dia balas balik 'Taklah, dorang berdua nih rapat sejak dulu lagi. Nazrie jeles dengan kau'. Shahrul gelak jek, saya pula hahh geleng kepala jeklah!Aduhh kalau lelaki merajuk mak aihh mengadanya. Entah apa masalah mamat tuh. Takpe takpe nanti pandailah saya pujuk. Hehe seronok layan kawan kawan nih, kadang kadang tuh peninglah juga. Tapi sentiasa ingat, setiap persahabatan ada batasan terutama sekali dengan lelaki :)

BUAT BAIK DENGAN SEMUA ORANG

2 comments:

ummi_ziz said...

wah jadi rebutan nmpk! hee..

Fadhilah Rozley said...

hehe rebutan ke? rimas lagi adalah.. hehe ntah apa psl jelah dorang nih.. hehe :)